Wednesday 20 March 2013

PROGRAM PERTA PONGGAL KUO 2013

Pesta Ponggal KUO 2013,


Pesta ini telah diadakan bagi menyambut perayaan kaum india. Program ini telah dianjurkan oleh Sekritariat Integrasi Perpaduan Kaum, Kolej Ungku Omar. program ini di adakan sel;ama sehari iaitu pada hari sabtu, 16 Mac 2013. program ini mendapat sambutan yang baik terutama kepada pelajar yang ingin mengetahui perayaan-perayaan yang di rayakan oleh kaum lain di Malaysia ini.

Program pesta ponggal ini di adakan adalah sebagai salah satu porogram untuk mendapatkan kontrak pembelajaran di UKM ini. terdapat pelbagai nilai yang diperolehi dari program ini. Antara nilai yang kami perolehi ialah, kerja berpasukan, kemahiran komunikasi, kepimpinan, dan pel bagai lagi.

Antara aktiviti yang dijalankan ialah, pertandingan masak ponggal, membuat kolam, pertandingan peragaan sari, ratu sari, persembahan kebudayaan india, dan pertandingan  explores. semua aktiviti telah dilibatkan oleh pelbagai kaum.

akhir kata, program ini telah memberi seedikit sebanyak pengetahuan kepada pelajar tentang peyayaan pesta ponggal yang disambut oleh masyarakat india.









0 comments:

Post a Comment